tisdag 25 mars 2014

Where the Hell is Matt?

"The World is a book, and those who do not travel read only a page."
-Saint Augustine

 

Ibland får jag lusten att ge mig ut och undersöka världen


-att få utforska regnskogen, klättra i berg (se utsikten) och simma bland korallrev. Uppleva nya kulturer, höra nya språk och se de olika mästerverk människor har skapat.

 

Jag har under mitt liv rest ganska mycket utomlands och oftast genom att bila med familjen. Man får se mycket men man kommer oftast inte utanför Europa. Det närmsta jag kommit en annan kontinent är att kunna se över till Afrika.  Men någon dag kommer jag nog över dit också.

Någon som rest en hel del är Matt. - Inte bara har han varit lite över allt... han har också dansat lite överallt. 

Han börjar ensam men vem får inte lust att dansa med?
 

Vill du få igång ressuget så brukar i alla fall dessa videor fungera för mig att titta på. Dessutom är det en ganska cool video där människor förs samman genom dans.



Lite nyare version men mer planerad.

Kan inte komma i håg vilka länder jag verkligen dansat i - Sverige, Schweiz och Spanien kan jag minnas... Vilka länder har du dansat i? Eller har du några reseminnen eller reseförslag du vill dela?


"Perhaps travel cannot prevent bigotry, but by demonstrating that all peoples cry, laugh, eat, worry, and die, it can introduce the idea that if we try and understand each other, we may even become friends." -Maya Angelou

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar