torsdag 20 mars 2014

Vem är Tony Robbins?

"My definition of success is to live your life in a way that causes you to feel a ton of pleasure and very little pain - and because of your lifestyle, have the people around you feel a lot more pleasure than they do pain." -Tony Robbins

En av de första inspirerande talare på internet jag kom i kontakt med var Tony Robbins. Han är en av de kändare namnen inom personlig utveckling och är något av den snälla björnen. Det är lätt att börja gilla Tony speciellt efter att ha sett hans biografi där han berättar hur han vände sin tuffa tillvaro som ung till att bli en framgångsrik människa som inspirerat miljontals människor runt om i världen. Dessutom hur han ger tillbaka till samhället efter att själv ha levt i fattigdom.

Han har dessutom skrivit en del bra böcker. Din Gränslösa Styrka är en av de kändaste som jag har läst och kan rekommendera. Även om det var några år sedan jag läste den kommer jag fortfarande ihåg en del lärdomar ifrån den boken.

Jag har också sett ganska många av hans videoklipp på YouTube och ett av de första var hans TED talk:


Här är även den första delen av fem ifrån hans biografi för de som vill veta mer.



Jag hoppas ni också blev lite inspirerande av Tony? Om ni blev det eller läst hans verk innan så får ni gärna lämna en kommentar och berätta om det.
I"t is in your moments of decision that your destiny is shaped."
-Tony Robbins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar