fredag 21 mars 2014

Vem är Robin Sharma?

If you really want to be world class - to be the best you can be - it comes down to preparation and practice.
-Robin Sharma
En av mina favoritförfattare just nu är Robin Sharma. Han är en författare och expert inom ledarskap.

I somras (2013) läste jag Robin Sharmas bok Ledaren Utan Titel (The Leader Who Had No Title) och det blev direkt en av mina favoritböcker. Vad han skrev gick hem direkt och det kändes som att - det här var min typ av bok. Detta är en av de ganska få böcker som jag känner att jag vill läsa om för att inte missa några av alla viktiga insikter och råd han delar med sig. Boken är full med kunskap och är dessutom lättläst så jag rekommenderar den starkt.

Ledaren Utan Titel var min första bok jag läste av Robin Sharma och jag hade ingen koll på vem han var innan - men nu är jag ett stort fan av hans material. Robin Sharmas andra kända bok, Munken som sålde sig Ferrari, ligger redan på min "att läsa lista".

Vill du höra några av hans råd och tips så kan jag rekommendera att du ser några av dessa youtubeklipp från hans videoblogg.

1.

2.

3.

4.



Om ni också läst dessa böcker så får ni gärna kommentera vad ni tyckte. Har ni andra bra böcker ni vill rekommendera till mig så tar jag gärna emot tips. Eller om ni bara vill säga hej så är det också okej :) Är det första gången du kom i kontakt med Robin Sharma så berätta gärna vad du tyckte.

Ett tips är också att gilla honom på Facebook så kommer han dela mig sig av tips och citat där.

"We live in a world where many of us have a lot of friends on Facebook but yet we have lost human connection."
-Robin Sharma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar