lördag 22 mars 2014

Kallt Kallare Frost Frozen?

"Oh, I don't know why, but I've always loved the idea of summer, and sun, and all things hot." -Olaf the Snowman

 Släppa lös sin potential och lämna det jobbiga bakom sig.

Tänkte göra ett inlägg om den senaste Disney filmen jag såg. Yes, jag gillar det mesta Disney har gjort. Kommer troligen göra ett längre inlägg om det senare. Vem gillar inte Disney liksom? De flesta har sett filmerna men färre har koll på hur Disney skapades.

Filmen Frost som den heter på svenska (Frozen på engelska som jag såg) tycker jag har en del fina budskap. Det vill säga om man letar efter dem eller kanske bara väljer att tolka dem på det sättet som jag väljer att göra.

Utöver det vanliga Disney grejerna som vänskap, kärlek och det kanske lyckliga slutet *no spoilers* så är det musik som jag gillar mest och har fastnat för denna gång. Disney brukar vara bra på just musik men denna gång så har de verkligen lyckats. När jag såg den på Youtube första gången (nästan direkt efter att ha sett filmen) så hade klippet bara några miljoner visningar och nu är den uppe i 151 miljoner.

Låten Let it go ('slå dig fri' på svenska) är den jag och de flesta andra verkar gilla mest. Varför jag gillar den här låten är nog främst för att den handlar om just det jag tror många har problem med (inklusive mig) - att släppa sina hämningar och visa sin fulla potential. Att inte gömma det som finns inom en, släppa de krav och föreställningar på hur man "bör" vara. Lite så jag känner när jag får skriva av mig med dessa inlägg.  Slå dig fri och låt det negativa gå.

Tänkte lägga upp de 3 versioner som jag lyssnat på och gillat mest.



 

 Hoppas du gillade dessa låtar! Har du en egen favoritversion på låten? Dela den gärna då :)
 "Some people are worth melting for." -Olaf the Snowman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar