tisdag 18 mars 2014

Första inlägget

”Ha tillit nog att ta det första steget. Du måste inte se hela trappan, ta bara det första steget.” – Dr. Martin Luther King Jr.

Jag har haft planer på att börja en blogg ett tag nu så... nu kör vi!

Denna blogg har jag tänkt ska handla om det jag hittar på nätet och tycker är värt att sprida. Det finns så mycket på internet som är värt att sprida vidare och jag spenderar ganska mycket tid på att utforska vad som finns att hitta där. Videoklipp, artiklar och citat är bara en lite del. Det finns fullt av inspirerande personer, berättelser, kunskaper och värdefulla tips där ute. Detta är troligen ingen nyhet för de flesta men att hitta alla dessa tar tid. Jag har samlat på mig saker jag gillar ett tag nu och tänkte att jag kunde börja sprida dem vidare också. 

 Det är min förhoppning att det finns andra som tycker om samma saker som jag och som kanske kan få nytta av/uppskatta att jag samlar och delar med mig av dessa fynd eller ibland "guldklimpar" från internet här.


 Jag hoppas också att bloggen kan fungera som ett verktyg för mig att reflektera över, tänka över och bearbeta all information jag hittar. Att sätta ord på tankar och öva på att göra om all input till förhoppningsvis värdefull output.  Jag ser en viss mening med det :). Dessutom blir det en bra sida för mig att kunna komma tillbaka till och hitta allt jag gillar!


Detta får räcka för mitt första inlägg här. Jag hoppas (om jag lyckas fortsätta blogga) att ni kan hitta något av värde här framöver!


Tack och hej!


”Gör varje dag något som tar dig närmare en bättre morgondag.” - Doug Firebaugh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar